Waarom de naam ‘Cargo Confetti’ eigenlijk? Die vraag krijg ik vaak binnen, echt vaak. Maar wist je dat de naam eerst bedoeld was voor een ander bedrijf? Ongeveer zes jaren geleden volgde ik de opleiding ‘Weddingplanner’ bij cvo antwerpen. Tijdens de les werd gevraagd om een naam voor ons bedrijf te bedenken. Oef, over moeilijke opdrachten gesproken. De ene mierzoete naam na de andere pende ik toen neer, om die enkele ogenblikken later uit frustratie te doorstrepen. Het moest niets lovey dovey worden, het moest geluk oproepen. Iets waar je van wilde gaan dansen op tafels, luidkeels romantische klassiekers zingen, maar ook een ander goed vastpakken van blijdschap.
Ineens dook ‘Cargo Confetti’ als geschenk op in mijn hoofd. Ik wist het meteen: “goud waard!”. Ik registreerde meteen een domeinnaam en begon te fantaseren over net zo vrolijke logo’s. Oh ja, van wedding planning is er niets meer gekomen - behalve mijn eigen feest dan- maar ik vind de naam bij een webshop als deze toch beter passen. Of niet?